INFLUÈNCIES DE LES NOVES TECNOLOGIES EN EL PROCÉS D’ENSENYAMENT DE L’ALUMNAT.
Ressenya bibliogràfica
Resum de l’article
L’article de Tamara Moscoso analitza com les noves tecnologies han transformat el procés educatiu, facilitant una personalització més gran de l’aprenentatge i millorant l’accés a recursos educatius digitals. Mitjançant una revisió documental i bibliogràfica, l’autora destaca que les plataformes adaptatives permeten ajustar activitats i continguts segons les necessitats i preferències de cada estudiant, optimitzant així el temps d’aprenentatge i reduint desigualtats.
Entre els resultats principals, es remarca que les tecnologies digitals fomenten l’autogestió, la motivació i la participació activa dels estudiants, a més de facilitar metodologies innovadores com la classe invertida i la gamificació. No obstant això, l’article també assenyala desafiaments importants, com la bretxa digital i la necessitat de formació docent per garantir una integració efectiva de les TIC a l’aula.
L’autora conclou que les tecnologies emergents tenen un impacte majoritàriament positiu en l’educació, però insisteix en la importància de la inversió en infraestructura i la formació contínua del professorat per aprofitar tot el potencial d’aquestes eines.
Aportació al debat sobre tecnologies i educació
Aquest article aporta una visió actual i integral sobre la influència de les TIC en l’educació, recollint evidències de diverses investigacions recents. Subratlla la necessitat d’abordar la bretxa digital i reforçar la formació docent per garantir que tots els estudiants puguin beneficiar-se de les innovacions tecnològiques, i destaca el paper clau de les tecnologies en la personalització i millora del procés d’ensenyament-aprenentatge.
Referència en normativa APA
Moscoso, T. (2023). Influencias de las nuevas tecnologías en el proceso de enseñanza de los estudiantes. Revista Científica Multidisciplinaria, 8(5), 297-307. https://doi.org/10.37811/cl_rcm.v8i5.13296
Enllaç a l’article original:
https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/9742380.pdf
Aquest article compleix perfectament amb els requisits de la teva tasca: és actual, està publicat en una revista científica, disponible a Dialnet i tracta directament sobre l’ús de les tecnologies en el context educatiu.
Comentarios
Publicar un comentario